Nedenstående standardbetingelser er udarbejdet til at sikre en klar og tryg handel ved køb på danishgastro webshoppen, som ejes og drives af:
Generelle oplysninger:
- Virksomhedens juridiske navn: Danish Group ApS
- CVR-nr.: 40866124
- Adresse: Vallensbækvej 20B, 1. tv., 2605 Brøndby, Danmark
- Kontaktperson: Dogan Yildiz
- Mailadresse: info@danishgroup.dk
- Telefonnummer: +45 52 86 60 70
Vi bestræber os på at tilbyde en transparent og fair service til vores kunder.
Betaling: Vi accepterer [Indsæt betalingsmuligheder - fx. Visa, MasterCard, MobilePay]. Beløbet reserveres ved bestilling og trækkes først, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Fragt: Vi tilbyder levering med Leveringstiden er typisk Indsæt leveringstid - fx 5-10 hverdage.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Besked om, at du ønsker at fortryde dit køb, skal gives til os på mail: info@danishgroup.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.
Returnering: Når du har meddelt os, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.
Returadresse: Efter du har meddelt os din fortrydelse, og din anmodning om returnering er blevet godkendt af vores team, vil du modtage den præcise lageradresse for returnering af varen. Denne adresse er normalt den samme, som varen oprindeligt blev sendt fra til dig. Vent venligst på denne information, før du sender varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet: Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret: Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved reklamation, kontakt os på:
Danish Group ApS Vallensbækvej 20B, 1. tv. 2605 Brøndby Mail: info@danishgroup.dk Tlf: +45 52 86 60 70